Forum www.etipg.fora.pl Strona Główna www.etipg.fora.pl
Forum studiów niestacjonarnych Politechniki Gdańskiej na ETI
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kształt
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.etipg.fora.pl Strona Główna -> Semestr I / Praktyka programowania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszcieslak
Stały użytkownik



Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 21:30, 06 Paź 2010    Temat postu: Kształt

Jest inny sposób poruszania figury niż dzielenie ekranu w kratki?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mariuszcieslak dnia Śro 21:31, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilsz
Mistrz Yodyna



Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pelplin

PostWysłany: Śro 22:45, 06 Paź 2010    Temat postu:

stwórz tablice dwuwymiarową z współrzędnymi punktów i po prostu zwiększaj/zmniejszaj x lub y i to wszystko... (oczywiście o ile rozmiar figury jest stały...)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamilsz dnia Śro 22:46, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 7:37, 07 Paź 2010    Temat postu:

wyobraź sobie rozdzielczość ekranu na poziomie 80x25, bo tym mniej więcej jest konsola - nie masz możliwości poruszania się inaczej niż po pikselach Smile

Dopóki nie przejdziesz (a tego na razie nie robimy) w tryb graficzny, pozostaje Ci poruszanie się po kratkach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mzetka3
Bywalec



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:54, 16 Paź 2010    Temat postu:

Kolumny, wiersze...

Sorki nie doczytałem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mzetka3 dnia Sob 18:55, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styk444
Mistrz Yodyna



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 16:26, 19 Paź 2010    Temat postu: Projekt 1

ten kształt to ma byc stworzony tak jak program kwadrat ktory nam na ostatnich wykładach pokazywała ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz
Bywalec



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 17:53, 19 Paź 2010    Temat postu: Re: Projekt 1

styk444 napisał:
ten kształt to ma byc stworzony tak jak program kwadrat ktory nam na ostatnich wykładach pokazywała ?


Nie, pierwszy program ma być w wersji teksowej, drugi w wersji graficznej (wpomniany kwadrat byl w wersji graficznej)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styk444
Mistrz Yodyna



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 8:32, 20 Paź 2010    Temat postu:

A ma mieć opcję powiększania i zmniejszania ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pimperlo
Świeżak



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopoćków

PostWysłany: Śro 9:48, 20 Paź 2010    Temat postu:

Zależy od zadania.
Są takie, gdzie elementem jeździsz po ekranie, w innych zadaniach masz zoom in oraz zoom out.
Ja miałem literkę W która zaczepiona w środku miała się powiększać i pomniejszać.
Przy powiększaniu trza było wykrywać rozmiar - by rysunek nie wyjechał poza ekran.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pimperlo dnia Śro 9:50, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styk444
Mistrz Yodyna



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 16:19, 21 Paź 2010    Temat postu:

Nie wiem jak zacząć rysować znakami ASCII, figura ma kształt połączonego trójkąta i prostokąta, Znaki do prostokąta znalazłem. ale co z trójkątem, Sad i co oznacz ze w programie ma byc wybor znaku kodu ascii

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez styk444 dnia Czw 18:17, 21 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raczekm
Stały użytkownik



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 19:41, 21 Paź 2010    Temat postu:

Jak dla mnie to źle podchodzisz do tematu Wink

To że program powinien umożliwić wybór kodu ascii oznacza że wygląd figury ma się składać z tych "kodów" Wink

np. masz figurę prostokąt + trójkąt co moim zdaniem powinno wyglądać następująco:

kod ascii np: $

$$$$$$$$
$             $$
$                $$
$             $$
$$$$$$$$


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raczekm dnia Czw 19:43, 21 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszcieslak
Stały użytkownik



Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:30, 21 Paź 2010    Temat postu: .

Ten program ma być dla użytku każdego . Kod ASCII to są poprostu "characters" z klawiatury. Nie każdy normalny użytkownik będzie wiedział co to jest ASCII, to poprosty dałem wybór czegokolwiek co użytkownik sobie wybierze z klawiatury.

Zresztą by było zajebiście jak by Windows był określony w jezyku programowania to nikt by niewiedział (no prawie) o co chodzi ^^ Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raczekm
Stały użytkownik



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:47, 21 Paź 2010    Temat postu: Re: .

Chodziło wcześniej o motyw taki, że osoba mogła nie ująć dobrze treści zadania. Początkujący mogli mieć problem.
Patent jest taki, że użytkownik bazując na zadaniu mógł narysować "linie" co wg. treści należy a nawet trzeba zastąpić tak jak wspomniałeś dowolnym znakiem z klawiatury Wink

A co do tego:
mariuszcieslak napisał:
Nie każdy normalny użytkownik będzie wiedział co to jest ASCII

to zgadzam się w 100%, ale lepiej jest uwzględnić w treści obydwie możliwości i to chyba jedynie z tego względu by mieć te "5" z zaliczenia Very Happy



Swoją drogą nie mogę rozgryźć sposobu na narysowanie tej figury "prostokąt + trójkąt":
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raczekm dnia Czw 23:02, 21 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilsz
Mistrz Yodyna



Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pelplin

PostWysłany: Pią 17:32, 22 Paź 2010    Temat postu:

rysuj liniami Smile

gotoxy(x,y);
cout<<char(asci);
for(int i=1;i<a;i++) //rysowanie figury
{
gotoxy(x,y-i); //wysokosc
cout<<char(asci);
};
for(int i=1;i<int(a/2);i++)
{
gotoxy((x-2*a)-i+1,y-i); //skośne linie
cout<<char(asci);
gotoxy((x-2*a)-i+1,(y-a)+i+1);
cout<<char(asci);
};
for(int i=1;i<2*a;i++) //dolna i górna linia
{
gotoxy(x-i,y);
cout<<char(asci);
gotoxy(x-i,y-a+1);
cout<<char(asci);
};
gotoxy(x-2*a-int(a/2)+1,(y-(a/2))); //punkt końcowy Smile
cout<<char(asci);

tu masz lustrzane odbicie Smile legenda:
asci-znak
a- wysokość figury
x,y-punkt zaczepienia(tutaj w lewym dolnym rogu)

PS: rysując w ten sposób najlepiej mieć wysokość nieparzystą!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewy_master
Yoda



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 16:58, 23 Paź 2010    Temat postu:

do wczytywania znaku można użyć polecenia getchar(znak); lub cin>>znak; Uzytkownik ma mieć podany tekst na ekranie co ma zrobić (czyli np "WCIŚNIJ DOWOLNY KLAWISZ") wtedy program ma rysować figure składającą się z tego znaku, potem zależnie od zadania program wykonuje dane czynności - figura się przemieszcza lub zmienia rozmiar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilsz
Mistrz Yodyna



Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pelplin

PostWysłany: Sob 19:39, 23 Paź 2010    Temat postu:

można jeszcze na upartego:
klawisz=getch();

jak kto woli Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.etipg.fora.pl Strona Główna -> Semestr I / Praktyka programowania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin