 |
www.etipg.fora.pl Forum studiów niestacjonarnych Politechniki Gdańskiej na ETI
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszcieslak
Stały użytkownik
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 21:30, 06 Paź 2010 Temat postu: Kształt |
|
|
Jest inny sposób poruszania figury niż dzielenie ekranu w kratki?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mariuszcieslak dnia Śro 21:31, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilsz
Mistrz Yodyna
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pelplin
|
Wysłany: Śro 22:45, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
stwórz tablice dwuwymiarową z współrzędnymi punktów i po prostu zwiększaj/zmniejszaj x lub y i to wszystko... (oczywiście o ile rozmiar figury jest stały...)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamilsz dnia Śro 22:46, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz
Bywalec
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 7:37, 07 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
wyobraź sobie rozdzielczość ekranu na poziomie 80x25, bo tym mniej więcej jest konsola - nie masz możliwości poruszania się inaczej niż po pikselach
Dopóki nie przejdziesz (a tego na razie nie robimy) w tryb graficzny, pozostaje Ci poruszanie się po kratkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mzetka3
Bywalec
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:54, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Kolumny, wiersze...
Sorki nie doczytałem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mzetka3 dnia Sob 18:55, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styk444
Mistrz Yodyna
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 16:26, 19 Paź 2010 Temat postu: Projekt 1 |
|
|
ten kształt to ma byc stworzony tak jak program kwadrat ktory nam na ostatnich wykładach pokazywała ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dariusz
Bywalec
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 17:53, 19 Paź 2010 Temat postu: Re: Projekt 1 |
|
|
styk444 napisał: | ten kształt to ma byc stworzony tak jak program kwadrat ktory nam na ostatnich wykładach pokazywała ? |
Nie, pierwszy program ma być w wersji teksowej, drugi w wersji graficznej (wpomniany kwadrat byl w wersji graficznej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styk444
Mistrz Yodyna
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 8:32, 20 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
A ma mieć opcję powiększania i zmniejszania ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pimperlo
Świeżak
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sopoćków
|
Wysłany: Śro 9:48, 20 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zależy od zadania.
Są takie, gdzie elementem jeździsz po ekranie, w innych zadaniach masz zoom in oraz zoom out.
Ja miałem literkę W która zaczepiona w środku miała się powiększać i pomniejszać.
Przy powiększaniu trza było wykrywać rozmiar - by rysunek nie wyjechał poza ekran.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pimperlo dnia Śro 9:50, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styk444
Mistrz Yodyna
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 16:19, 21 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak zacząć rysować znakami ASCII, figura ma kształt połączonego trójkąta i prostokąta, Znaki do prostokąta znalazłem. ale co z trójkątem, i co oznacz ze w programie ma byc wybor znaku kodu ascii
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez styk444 dnia Czw 18:17, 21 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raczekm
Stały użytkownik
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19:41, 21 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to źle podchodzisz do tematu
To że program powinien umożliwić wybór kodu ascii oznacza że wygląd figury ma się składać z tych "kodów"
np. masz figurę prostokąt + trójkąt co moim zdaniem powinno wyglądać następująco:
kod ascii np: $
$$$$$$$$
$ $$
$ $$
$ $$
$$$$$$$$
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raczekm dnia Czw 19:43, 21 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszcieslak
Stały użytkownik
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 21:30, 21 Paź 2010 Temat postu: . |
|
|
Ten program ma być dla użytku każdego . Kod ASCII to są poprostu "characters" z klawiatury. Nie każdy normalny użytkownik będzie wiedział co to jest ASCII, to poprosty dałem wybór czegokolwiek co użytkownik sobie wybierze z klawiatury.
Zresztą by było zajebiście jak by Windows był określony w jezyku programowania to nikt by niewiedział (no prawie) o co chodzi ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raczekm
Stały użytkownik
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 22:47, 21 Paź 2010 Temat postu: Re: . |
|
|
Chodziło wcześniej o motyw taki, że osoba mogła nie ująć dobrze treści zadania. Początkujący mogli mieć problem.
Patent jest taki, że użytkownik bazując na zadaniu mógł narysować "linie" co wg. treści należy a nawet trzeba zastąpić tak jak wspomniałeś dowolnym znakiem z klawiatury
A co do tego:
mariuszcieslak napisał: | Nie każdy normalny użytkownik będzie wiedział co to jest ASCII |
to zgadzam się w 100%, ale lepiej jest uwzględnić w treści obydwie możliwości i to chyba jedynie z tego względu by mieć te "5" z zaliczenia
Swoją drogą nie mogę rozgryźć sposobu na narysowanie tej figury "prostokąt + trójkąt":
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raczekm dnia Czw 23:02, 21 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilsz
Mistrz Yodyna
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pelplin
|
Wysłany: Pią 17:32, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
rysuj liniami
gotoxy(x,y);
cout<<char(asci);
for(int i=1;i<a;i++) //rysowanie figury
{
gotoxy(x,y-i); //wysokosc
cout<<char(asci);
};
for(int i=1;i<int(a/2);i++)
{
gotoxy((x-2*a)-i+1,y-i); //skośne linie
cout<<char(asci);
gotoxy((x-2*a)-i+1,(y-a)+i+1);
cout<<char(asci);
};
for(int i=1;i<2*a;i++) //dolna i górna linia
{
gotoxy(x-i,y);
cout<<char(asci);
gotoxy(x-i,y-a+1);
cout<<char(asci);
};
gotoxy(x-2*a-int(a/2)+1,(y-(a/2))); //punkt końcowy
cout<<char(asci);
tu masz lustrzane odbicie legenda:
asci-znak
a- wysokość figury
x,y-punkt zaczepienia(tutaj w lewym dolnym rogu)
PS: rysując w ten sposób najlepiej mieć wysokość nieparzystą!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy_master
Yoda
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Sob 16:58, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
do wczytywania znaku można użyć polecenia getchar(znak); lub cin>>znak; Uzytkownik ma mieć podany tekst na ekranie co ma zrobić (czyli np "WCIŚNIJ DOWOLNY KLAWISZ") wtedy program ma rysować figure składającą się z tego znaku, potem zależnie od zadania program wykonuje dane czynności - figura się przemieszcza lub zmienia rozmiar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilsz
Mistrz Yodyna
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pelplin
|
Wysłany: Sob 19:39, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
można jeszcze na upartego:
klawisz=getch();
jak kto woli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|